Glatzel, S. (2017). Peatland restoration and flows of carbon and methane - Ecosystem services for carbon storage and greenhouse gas release. La tourbiere de Chautagne, mise en place, dynamique et enjeux actuels, Ruffieux, France.
Bergmeister, F. M., Pichler, H., & Hintermann, C. (2017). Perspektiven eines zukunftsfähigen GW-Unterrichts 2.0 in Zeiten von Krisendiskurs, Superkomplexität, Postfaktizität und Kontingenz. Österreich in Geschichte und Literatur mit Geographie (ÖGL), 61, 21-35.
Einzenberger, R., Trupp, A., & Sciortino, R. (Eds.) (2017). Philanthropy, Giving and Development. ASEAS - Austrian Journal of South-East Asian Studies Vol. 10 No. 2
Canli, E., Mergili, M., & Glade, T. (2017). Physically based landslide warning at regional scale. EGU General Assembly 2017, Vienna, Austria.
Hofmann-Schneller, M., & Fridrich, C. (2017). Positionspapier „Sozioökonomische Bildung“. GW-Unterricht, 145, 54-57.
Mergili, M., Fischer, J.-T., & Pudasaini, S. P. (2017). Process chain modelling with r.avaflow: lessons learned for multi-hazard analysis. In Advancing Culture of Living with Landslides, Volume 2 Advances in Landslide Science, Set 1: Proceedings of the 4th World Landslide Forum (WLF4) (pp. 565 - 572). Springer.
Maly-Bowie, B., & Bergmeister, F. M. (2017). @Raymond Williams. Warum Raymond Williams Blogger, Twitteraner und YouTuber wäre. In R. Horak, I. Pohn-Lauggas, & M. Seidl (Eds.), Über Raymond Williams: Annäherungen.Positionen. Ausblicke (pp. 226-245). Argument.
Heintel, M., & Weixlbaumer, N. (2017). Regionalentwicklung 4.0: Widersprüche, Trends, Handlungsfelder und Thesen für ländlich periphere Regionen. In N. Tomaschek, & D. Untersdorfer (Eds.), Veränderung: der Wandel als Konstante unserer Zeit (pp. 129-146). Waxmann Verlag.
Faßmann, H. (2017). Religiosität und Integration: drei Bemerkungen zu einer ambivalenten Beziehung. In Interdisciplinary Journal for Religion and Transformation in Contemporary Society: Religion und Migration (pp. 28-40). V&R unipress, Vienna University Press.
Faßmann, H. (2017). Risiken und Chancen des österreichischen Umgangs mit der Flüchtlingssituation. Österreichische Akademie der Wissenschaften (ÖAW). Akademie im Dialog Vol. 5
Bergmeister, F. M. (2017). Schwellenkonzepte als Zugänge fachlichen Verstehens – Wege zur differenzierten Erschließung komplexer (ökonomischer) Basiskonzepte im GW-Unterricht. GW-Unterricht, 147, 16-25. http://www.gw-unterricht.at/index.php/onlineausgaben/19-2017/58-147-2017.html
Trippl, M., Asheim, B., & Grillitsch, M. (2017). Smart Specialization as an innovation-driven strategy for economic diversification: Examples from Scandinavian regions. In S. Radosevic, A. Curaj, L. Andreescu, R. Gheorgiu, & I. Wade (Eds.), Advances in the Theory and Practice of Smart Specialization (pp. 73-97). Elsevier Academic Press.
Rockenbauch, T., & Sakdapolrak, P. (2017). Social networks and the resilience of rural communities in the Global South: a critical review and conceptual reflections. Ecology and Society, 22(1), Article 10. https://doi.org/10.5751/ES-09009-220110
Canli, E., Loigge, B., & Glade, T. (2017). Spatially distributed rainfall information and its potential for regional landslide early warning systems. Natural Hazards, 91, 103–127. https://doi.org/10.1007/s11069-017-2953-9
Hintermann, C., & Pichler, H. (2017). Sprache Macht Migration. Migration und Flucht im Geographieunterricht verhandeln. Geographie heute, 335, 10-13.
Franz, Y., Cucca, R., & Kazepov, Y. A. K. (2017). Städte im Wandel: Wie funktionieren unsere Städte? uni:view.
Berg, N. G., Hassink, R., & Trippl, M. (2017). Steen, Markus. 2016. Becoming the Next Adventure? Exploring the Complexities of Path Creation: The Case of Offshore Wind Power in Norway. Norwegian Journal of Geography, 71(1), 64-65. https://doi.org/10.1080/00291951.2017.1291537
Svatek, P. (2017). Südostdeutsches Institut Graz. In M. Fahlbusch, I. Haar, & A. Pinwinkler (Eds.), Handbuch der völkischen Wissenschaften : Forschungskonzepte - Institutionen - Organisationen - Zeitschriften
Svatek, P. (2017). Südosteuropagesellschaft. In M. Fahlbusch, I. Haar, & A. Pinwinkler (Eds.), Handbuch der völkischen Wissenschaften (pp. 2034-2038)
Schwarz, I. (2017). Sustainable Development Goals for more gender equality. In M. Haberl, M. Prahl, J. Teynor, & N.-E. Zimmermann (Eds.), The everyday beyond: European, international and global dimensions of learning processes. Facilitation responding to the global interconnectedness of the 21st century (1 ed., Vol. 3, pp. 63-65). MitOst.
Showing entries 1181 - 1200 out of 3492