Artikel
Schopper, N., Mergili, M., Frigerio, S., Cavalli, M., & Pöppl, R. (2019). Analysis of lateral sediment connectivity and its connection to debris flow intensity patterns at different return periods in the Fella River system in northeastern Italy. Science of the Total Environment, 658, 1586-1600. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2018.12.288
Sterly, H., Etzold, B., & Peth, S. A. (2019). Bangladesch – Beweggründe für Binnenmigration und translokale Lebensrealitäten. Geographische Rundschau (GR), 2019(3), 18-23.
Pöppl, R., Dilly, L., Haselberger, S., Renschler, C., & Baartman, J. (2019). Combining Soil Erosion Modeling with Connectivity Analyses to Assess Lateral Fine Sediment Input into Agricultural Streams. Water, 11(9), [1793]. https://doi.org/10.3390/w11091793
Juliev, M., Mergili, M., Mondal, I., Nurtaev, B., Pulatov, A., & Hübl, J. (2019). Comparative analysis of Statistical Methods for Landslide Susceptibility Mapping in the Bostanlik District, Uzbekistan. Science of the Total Environment, 653, 801-814. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2018.10.431
Fridrich, C., Hinsch, S., Koller, A., & Pichler, H. (2019). Der neue GW-Lehrplan für die Sekundarstufe I – ministerieller Auftrag, Herausforderungen, Struktur und erste Überlegungen. GW-Unterricht, 154, 68-74. https://doi.org/10.1553/gw-unterricht154s68
Chreiska-Höbinger, C., Fridrich, C., Hinsch, S., Hofmann, P., Pichler, H., Vorage, M., Jekel, T., Lars, K., & Koller, A. (2019). Entwurf des Fachlehrplans für den Gegenstand Geographie und Wirtschaftliche Bildung (Stand: 15.11.2019). GW-Unterricht, 156, 74 - 79.
Humer, A. (2019). Finnland: regionale Extreme und planerische Experimente. Geographie Aktuell, 41(3/2019), 8.
Draganits, E., Gier, S., Doneus, N., & Doneus, M. (2019). Geoarchaeological evaluation of the Roman topography and accessibility by sea of ancient Osor (Cres Island, Croatia). Austrian Journal of Earth Sciences, 112(1), 1-19. https://doi.org/10.17738/ajes.2019.0001
Kern, I. (2019). Geschlechtergleichstellung in GW-Schulbüchern: Mädchen in die Technik, aber wohin mit den Jungen? GW-Unterricht, 153, 5-19. https://doi.org/10.1553/gw-unterricht153s5
Hofmann-Schneller, M., & Sitte, C. (2019). Helmut Wohlschlägl 70: Ein Fachdidaktik-Entrepreneur, Netzwerker und Impulsgeber für den GW-Unterricht in Österreich. GW-Unterricht, 155, 53-56. https://doi.org/10.1553/gw-unterricht155s53
Pöppl, R., & Aydin, E. (2019). Identification of study sites for placement of sediment traps in vegetated buffer strips. Acta Horticulturae et Regiotecturae, 2, 71-74. https://doi.org/10.2478/ahr-2019-0013
Heintel, M. (2019). Ländlich und peripher? Raumentwicklung und die Macht von Zuschreibungen. Nachrichten der ARL, 02(2019), 12-15.
Calignano, G. (2019). Long-distance connections, long-term ties, and novel knowledge networks in technology districts. Scienze Regionali - Italian Journal of Regional Science, (1), 3-34.
Garcia, C., & Duchatel, A. (Angenommen/Im Druck). Migration rurale - urbaine face au changement climatique : le cas du Malawi. Journal des étudiants en développement international.
Humer, A. (2019). Raumordnung und Nachhaltigkeit: Sieldungsformen und Flächennutzung mit Blick in eine lebenswerte Zukunft. Raumdialog - Magazin für Raumplanung und Regionalentwicklung in Niederösterreich, (3/2019), 6-7.
Peticzka, R., & Hofer, I. (2019). Rechnitz. Beiträge des Institutes für Geographie und Regionalforschung (IfGR). Fundberichte aus Österreich, 56, D26-D33.
Schwarz, I. (2019). Schulen als Innovationsträger?! Schulprojekte - Innovation - Globales Lernen 2.0. Erziehung und Unterricht, Jg. 169(3-4), 317-320.
Asheim, B., Grillitsch, M., & Trippl, M. (2019). Sistemas regionales de innovación: Pasado, presente y futuro. Revista Galega de Economia, 28(2), 4-22. https://doi.org/10.15304/rge.28.2.6190
Benner, M. (2019). Smart specialization and institutional context: The role of institutional discovery, change and leapfrogging. European Planning Studies, 27(9), 1791-1810. https://doi.org/10.1080/09654313.2019.1643826
Zeige Ergebnisse 341 - 360 von 1205